Slide background

Passion to success

Slide background

Training & Coaching

Slide background

Interim Management

Slide background

Advies & Consultancy

Slide background

Business Creator

Je verdient de klant die bij je hoort

Op elk potje past een deksel, een uitdrukking die ook voor verkopers is te gebruiken. Maar hoe herken je JOUW klant?

Lees meer...

Investeer in je personeel, nu het nog kan

Hoe hard moet je als diensten aanbieder je opdrachtgever overtuigen zaken te ondernemen het personeel klaar te maken voor 2015?

Lees meer...

Innovatie

Velen denken bij dit woord aan de vernieuwing van producten, concepten, diensten etc. Uiteraard. Maar er is meer te innoveren voordat een bedrijf een innovatie in de markt kan zetten met succes. Marketing strategieën en instrumenten worden uit de kast gehaald voor het goed positioneren van deze vernieuwing. Veel geld wordt er beschikbaar gesteld in vorm van diverse subsidies, achter gestelde leningen en deelnemingen. Overheid stimuleert dit denken enorm. Bijna elk zich zelf respecterende gemeente heeft een broedplaats van innovatieve bedrijven ergens op een campus of bedrijven terrein. Doe je daar niet aan mee als gemeente dan mis je de boot. Alles gericht op fysieke zaken, en toch zijn de successen op twee handen te tellen. De toppers in de Nederlandse economie, zoals ASML en diverse uit de Bio industrie, weten als geen ander dat er meer is dan een innovatief product en/of dienst.

Lees meer...

Bijna de laatste maanden van 2015

Het is weer –bijna- december en we staan weer voor een nieuw businessjaar. We moeten weer de klant vragen om met ons zaken te doen om weer die pijplijn aan opdrachten vol te houden.

Lees meer...

Frisse tegen wind

Zeilers weten het: tegenwind is geen handicap maar een uitdaging. Inderdaad je kunt niet direct van A naar B, je zult een “laveer” strategie moeten hebben die de efficiëntste en effectiefste pad bepaald om te volgen en dan ook sneller en beter te zijn dan je concurrent. Op een zeilboot zit je vaker met een team van mensen, ieder met een specialisme en taak. De schipper is een echte leider, een die een voorbeeld functie heeft aan boord. Verstand en kennis van veel, maar laat zijn specialisten het werk doen. Vertrouwd op wat zij doen en melden. Naast veel zaken in de gaten houden is de belangrijkste wat de concurrent doet. Wanneer gaat hij een andere koers varen? Wanneer gaat hij zijn performance (zeilen/trim veranderen) om harder te gaan? Wat doen zij met een wind draaiing? Etc etc. In de zeil sport is het heel gewoon de “tegenslagen” te overwinnen, je kansen te bekijken, nieuw koers uit zetten en dan toe te slaan.

Lees meer...

Waarheid als een ...

Als alle dingen gelijk zijn, kopen mensen bij een vriend.

Als alle dingen niet gelijk zijn, kopen mensen nog steeds bij een vriend.

Lees meer...

Vragenstellen staat vrij

Waarom doen professionals dat dan niet?

Lees meer...

Praten omdat de klant geen interactie zoekt

Herkent u het beeld, dat je uitstekend werk levert, maar de klanten zitten er niet op te wachten of willen net iets anders? Je geeft alle informatie en praat honderd uit over de technische mogelijkheden van je oplossing. De interactie is zoek en je praat de tijd maar vol, omdat je dan denkt alles te hebben gedaan voor die stomme klant die jou niet begrijpt?

Lees meer...

Sloepje varen en (verkoop-)praatje

In een ontspannen sfeer met je afdeling rond varen op de Kagerplassen onder leiding van een top sales coach en bij het aanschouwen van de mooie omgeving toch ook iets mee krijgen voor je werk. Het verbeteren van je commerciële slagkracht op een ontspannen manier, dat kan.

Lees meer...