Slide background

Passion to success

Slide background

Training & Coaching

Slide background

Interim Management

Slide background

Advies & Consultancy

Slide background

Business Creator

Frisse tegen wind

Zeilers weten het: tegenwind is geen handicap maar een uitdaging. Inderdaad je kunt niet direct van A naar B, je zult een “laveer” strategie moeten hebben die de efficiëntste en effectiefste pad bepaald om te volgen en dan ook sneller en beter te zijn dan je concurrent. Op een zeilboot zit je vaker met een team van mensen, ieder met een specialisme en taak. De schipper is een echte leider, een die een voorbeeld functie heeft aan boord. Verstand en kennis van veel, maar laat zijn specialisten het werk doen. Vertrouwd op wat zij doen en melden. Naast veel zaken in de gaten houden is de belangrijkste wat de concurrent doet. Wanneer gaat hij een andere koers varen? Wanneer gaat hij zijn performance (zeilen/trim veranderen) om harder te gaan? Wat doen zij met een wind draaiing? Etc etc. In de zeil sport is het heel gewoon de “tegenslagen” te overwinnen, je kansen te bekijken, nieuw koers uit zetten en dan toe te slaan.

Frisse tegenwindWat is de analogie voor het bedrijfsleven? Dan is het even stil.

Waarom lukt het omgaan met weerstand wel in de sport en niet in het dagelijks ondernemen? Kort door de bocht: weinig zeilers in deze ondernemingen. Kan kloppen, maar is niet de oorzaak.

In de ondernemingen zijn ook specialisten en deskundigen, samen brengen ze iets tot stand wat de USP (unique selling point) moet zijn van de onderneming. De reden dat de klant koopt bij jou!
Doch veel klanten zoeken toch nog net iets anders. Zeker in de B-to-B segmenten draait het meer om andere zaken dan de USP van product/dienst, tenzij de medewerker de USP is.

De medewerker als de onderscheider in uw markt. Zo makkelijk kan het niet zijn denkt u. Ja, zo makkelijk kan het zijn!
Maar het legt u en uw management direct een druk op uw schouders als ondernemers, namelijk interesse in uw medewerkers en hen helpen in zaken als:

  • Gedrevenheid, passie en samenwerking
  • Aandacht en interesse geven
  • Vertrouwen winnen en behouden
  • De klanten collega te woord staan en ondersteunen.

Reden te meer om eens hulp te vragen hierbij en met ons in gesprek te gaan. Wij, van KFMS, management consultants gespecialiseerd in sales, marketing en communicatie, zijn u hierbij gaarne behulpzaam: en 0651458796.